vineri, 7 ianuarie 2011

De Crăciun

Azi  e  Crăciunul... cel puţin  pentru  mine. Aşa  am  fost educată  de mică, să  sărbătoresc Naşterea  Domnului la 7 ianuarie . În acest  an  poate  nu  am  sărbătorit  fastuos, dar   am  aşteptat  Crăciunul   cu mare  nerăbdare.Îmi amintesc cu  nostalgie  dimineaţa  Crăciunului din  anii  copilăriei  mele , care  a  devenit    deja  istorie. Mi-e   dor  de   acele  dimineţi  deoarece   era   toată  familia la   masa  de  sărbătoare.
  Pomul  de  Crăciun  era  martor  când  mami  punea  darul   pentru  mine, dar  nu  spunea   nimănui  că  l-a  pus  ea. Pregătirile  pentru  sfânta  sărbătoare  începeau  cu  o  săptămână  înainte, făceam  ordine  prin  curte  apoi   în  casă. Coceam  crăciuneii- simbolul  sărbătorii, apoi îi  puneam  la  sfânta   icoană.Ţineam  post negru  în  ultima  zi măcar.Neapărat  aprideam  candela, aveam  grijă să  stea aprinsă toată  seară  ajunului,  dar şi  în  ziua  următoare.Dimineaţa de  Crăciun  ne  găsea  la  biserică  pentru  a   asculta  Sfânta  Liturghie, apoi  ne  întorceam  acasă  pentru  a   gusta   din  bucatele  pregătite   în   ajun. Eram  în  aşteptarea   musafirilor  şi  a   colindătorilor.
 Astăzi   nu  mai  e  aşa... nici Crăciunei  nu   mai  coacem, nici  post  nu  mai  ţinem. Ne-am învăţat  să  mergem  la  market , pentru  a   procura   totul  de-a  gata. Am  pierdut  tradiţiile  din  străbuni, ne-am  pierdut   şi  minţile  mulţi  din   noi. Dacă  la  buneii  noştri  sărbătoream  Crăciunul  pe  7  ianuarie,  acum   mai  nou  îl  sărbătorim pe  25  decembrie. Până  la   urmă  nu  sunt   eu  în   drept  să-i  judec  pe  cei  care  îl   sărbătoresc  la  25  decembrie,  e    dreptul  lor,  dar  nu  vreau  să  mă  impună  pe   mine  să  fac  ca ei.
Cel  mai  interesant  este  faptul  că  Crăciunul îl  sărbătorim  de   două  ori : la 25 decembrie şi  la  7  ianuarie  iar Paştele  o  singură  dată.



 Rămân  pe  poziţia mea, până  la  sfârşitul  zilelor mele voi  sărbători Crăciunul  la  7  ianuarie, aşa  îi  voi  educa şi  pe  copiii  mei, deoarece aşa am  fost  obişnuită eu. Crăciun  Fericit  celor care cred ca  mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu