vineri, 14 ianuarie 2011

Nuntă în Basarabia




 E sâmbătă. Afară  plouă ciobăneşte. De dimineaţă am decis să merg la film. Aproape de ora 14  ies din casă să prind un maxi-taxi. Ajunsă în staţie, ghinion , am întârziat, trebuia să  aştept cam 30 de minute. Dar m-am înşelat, în clipele următoare  în  staţie a staţionat un maxi-taxi. Fără  să  ezit o clipă, urc grăbită. În salon câţiva americani care mergeau şi ei la Chişinău , aveau o chitară pe care încercau să o acordeze. Şoferul educat şi cu un respect deosebit faţă de pasageri fuma o  ţigară şi asculta “Ruscoie Radio” .
Într-un final am  ajuns la Chişinau. Am luat un  alt maxi-taxi  pentru a  ajunje mai repede la cinematograful “Gaudeamus” , acolo  rula filmul “Nuntă în Basarabia”.
Spre  mirarea mea la casa de bilete  nu era rând. Casieriţa – o bătrână de 60 de ani.  Am întrebat-o dacă mai sunt bilete pentru filmul “Nuntă în Basarabia”. “Da , sigur că avem, costul  lor este de la 20 la 40 de lei. Dvs câte bilete doriţi? ”.  Am luat doar un bilet , filmul urma să înceapă  într-o  oră. În acest timp am mers la complexul memorial “Eternitate”, unde câteva mirese defilau în faţa soldaţilor nemişcaţi.
 Dar  cum timpul zboară repede , când privesc la ceas era deja 15.30. Cu paşi grăbiţi mă  îndrept  înapoi spre  cinematograf. În hol deja câţiva  oameni aşteptau să le  permită accesul   în sală. Câţiva  tineri  au procurat bilete chiar înainte să înceapă  filmul, două  doamne  îmbrăcate  cu  gust  şi machiate din plin  discutau la geam. Într-un colţ o domnişoară simpatică şi agitată, aştepta pe cineva. Prea atentă la ceea ce se întâmplă  în jurul meu am realizat că am rămas singură  în hol, lumea deja intrase în sală.  Grăbită mă  îndrept   şi eu acolo.  La intare mi s-a  verificat biletul, apoi d-n am-a  condus la  locul indicat. M-am făcut  comodă şi eram în aşteptare. Deşi nu erau  prea mulţi spectatori, în schimb era gălagie. Doamnele de lângă  mine spuneau că  văd  filmul pentru a-5-a oară  şi  tot nu s-au săturat...
Chiar în rândul al doilea s-a  aşezat o fetiţă alături de  mămica ei. După  câteva clipe s-a  stins lumina şi sunetul asurzitor i-a chemat pe toţi la linişte. Primele secvenţe sunt cu actorii  principali.Vlad - care-l  juca pe mire era  foarte simpatic, Vica- mireasa din film era şi ea drăguţă. Avea o talie de model şi o privire misterioasă. “De ce  mai făcut oaie?” “Nu te-am făcut oaie, ci oiţă” a urmat replica lui. Spectatorii  s-au  amuzat  copios  chiar de la prima replică. Câteva tinere din spate aveam impresia că se vor îneca de la  atâta râs.
 Deşi  uneori se auzeau nişte sunete stranii, filmul a  avut priză la  public.Am  rămas plăcut surprinşi  de naturaleţea unui actor, un oarecare Senea(Igor Caras-Romanov), care în film era unchiul miresei, deşi mai scăpa cuvinte necenzurate, şi-a  jucat bine  rolul. Scena cu petrecerea  burlacilor a stârnit  hohote de râs  în sală. Iar replica “izvinite moi deadea idiot” ne-a  făcut să  râdem până la lacrimi.
Filmul a fost interesant, chiar mi-a plăcut.Era 17.50 când  s-a  aprins lumina în sală, semn că filmul se sfârşise.Deşi aşteptam ca cineva măcar să aplaude, nu a făcut-o nimeni. Cu toţii  grăbiţi se îndreptau spre ieşire.
Am avut o zi reuşită  sâmbătă, însfârşit am văzut şi eu cum e o nuntă în Basarabia...

Victoria Bobu , actriţa care a jucat rolul miresei




Vlad Loghian , actorul care ajucat rolul mirelui




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu