miercuri, 31 august 2011

Limba noastră cea sfântă... pentru mine este ROMÂNA

      De la mama am învăţat acest grai dulce, primele mele cuvinte le-am rostit în limba mamei . Chiar dacă în constituţie, nu avem stipulat  negru pe alb că limba oficială a statului nostru este limba română, eu declar că încerc să vorbesc limba română, la fel o fac şi prietenii mei, cu toate că uneori mai scap rusisme de genul : "pricol" , "ujasna" , "klasna".....
   Da , aceste greşeli nu se iartă, pentru că e o ruşine să trăieşti  în Basarbia şi să vorbeşti jumătate româneşte,  jumătate  ruseşte. Dar în suflet şi  în gând păstrez  limba română , aşa că  nu îi înţeleg pe cei care declară că limba română şi moldovenească sunt aceaşi limbă .
   Cu toate  regulile gramaticale, cu cratimile ei care trebuie puse acolo unde trebuie , eu iubesc acestă limbă  şi mă mândresc că vorbesc limba română . Şi cum cânta cineva : "eu nu mă las de limba noastră, de limba noastră CEA ROMÂNĂ".  Aşa să fie dragii mei.


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu